2010. április 7., szerda

Pannonia Bol d'Or

Végre elkészültünk és bemutattuk az új Pannoniát, 35 éve az elsőt! A motor az 1956-os 24 órás verseny győzelmének 55. évfordulójára készült (ami jövőre lesz, ekkor kerül piacra). A bemutatón jelen volt Reisz János és Kurucz György is, akik az emlékezetes győzelmet aratták. A versenyen egyébként anno Cserkúti József és Szűcs László szintén Pannoniával a 4. helyen végeztek, sajnos őket nem tudtuk utolérni a bemutatóig. Jelen volt még Szabó II László az egykori neves versenyzőnk, aki elsőként szerzett Magyarországnak világbajnoki pontokat. Továbbá eljöttek a gyár egykori szakemberei is.

A motor fejlesztésében, különösen a futómű és a fékek professzionális tervezésében, és elkészítésében jelentős szerepe volt a Moro Racingnek, Franco Moro vezetésével, aki egyébként az Aprilia versenymérnöke volt 15 éven keresztül, és jelenleg ők alkotják Talmácsi Gábor Moto2-es csapatát is. Természetesen mindannyian jelen voltak a bemutatón, Stefano Favaro-val együtt.

A váz tervezése a Mázló Imre által elképzelt koncepció szerint a Solid4D tervezőcsapattal kezdődött, majd a kész vázat egy angol motorkerékpár gyártó cég kivitelezte és tesztelte.
A motorblokk egy Suzuki DRZ 400-as tuningolt változata.

A motor formatervét Siklósi Tamás készítette, aki a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem végzős hallgatója.
Külső megjelenését az '56-os versenymotor ihlette, azonban teljesen újraértelmezve, és a mai igényeknek megfelelően készült. A motor ötvözi az utcai és a versenymotorok jellemzőit, stílusában pedig a retro cafe racer-ekhez áll a a legközelebb.
A felépítmény egy könnyű, jól kezelhető, ám igen agresszív motorozást is lehetővé tevő konstrukció, ezt a keskeny tank és az üléspozíció is tovább erősíti.

A motor maga, egyfajta tiszteletadás az '56-os verseny győzteseinek, illetve a Pannonia gyár egykori dolgozóinak, és természetesen a motoroknak, továbbá a márka rajongóinak.

Mint tudjuk, minden kezdet nehéz, de a Pannonia csapata bízik a rajongók támogatásában, és tovább dolgozunk hogy még több modellt készíthessünk e márkanév alatt.


9 megjegyzés:

  1. Szia Tomi!


    Gratulálok a mocihoz! :)

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok Tamás !
    Nagyon szép ,visszafogott megoldás,
    jól együtt van a forma és a műszaki tartalom.

    VálaszTörlés
  3. Gratulálok Tamás !
    Nagyon szép ,visszafogott megoldás,
    jól együtt van a forma és a műszaki tartalom.

    VálaszTörlés
  4. wow!! nagyon faszas lett gratula!!! irigyseg ezerrel :D

    VálaszTörlés
  5. Kedves Tamás,
    Gratulálok a remekműhöz.
    Varga Péter Iván

    VálaszTörlés
  6. Szia Tomi!

    Nagyon szépen összeszedted! Gratulálok hozzá! Sok sikert!


    Koroknai Máté

    VálaszTörlés
  7. Ami tetszik:
    Az első lámpa szemből
    A tükör
    Az ülés
    A hátsó idom.

    Ami nem:
    A hűtő elhelyezése
    A hátsó villa - hátsó teló párosítás
    A motor egységes rövid-magas formája.

    A korábban maketten és látványterven bemutatott gépekért adnék pénzt, ezért nem. Ráadásul a maketten bemutatott még olyan koncepció volt, amiből apró változtatásokkal lehetett volna café-racer, túra, bobber, vagy akár chopper gépet is varázsolni. Azért a léghűtéses egyhengeres tervért nagyon kár.

    Nem tudom, hogy a sportmotoros szubkultúra elég patrióta ahhoz, hogy magyart vegyen, ha annyiért japánt vagy olaszt is kaphat.
    Chopperes-túrás körökben szerintem jobban eladható a Pannónia márkanév.

    VálaszTörlés