Petr Novak cseh designer és csapata megmutatta, hogyan is
néz(het)ne ki ma a Skodák leges legje, a 110R.
1970-től röpke 10 év alatt 57ezer darab készült eme exportra tervezett kelet-európai csodakupéból.
1970-től röpke 10 év alatt 57ezer darab készült eme exportra tervezett kelet-európai csodakupéból.
ERKO -ezen a fantázianéven fut- sikeresen menti át a
110-es szedán Skoda és a 110R kupé formajegyeit; arányai is közel olyan jók,
mint az elődé, nem beszélve az orrész, az oldalsó légbeömlők és hátsó
fényszórók napjaink tanulmányautóit idéző kialakításáról, melyek egy pillanat
műve alatt képesek felidézni bennünk az előd stílusjegyeit.
Ami kicsit hiányérzetet okozhat a dupla fényszórók
nélküli orr, mely úgy tűnik ma már nem feltétlenül jelent adalékot a sportos megjelenéshez,
viszont helyette olyan izmos-válas kasztnival örvendeztet meg, mely mellett sok
retro amerikai muscle car szégyenkezhetne.
Sikerre képes koncepció, még ha kicsi is az esély rá, hogy ebben a formában valaha is viszontlássuk az utakon.
Érdemes látogatni a NOVAGE honlapját, hiszen
sok más igazán friss és érdekes munkával dicsérik a design teremtőerejét.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése