2010. április 7., szerda

Pannonia Bol d'Or

Végre elkészültünk és bemutattuk az új Pannoniát, 35 éve az elsőt! A motor az 1956-os 24 órás verseny győzelmének 55. évfordulójára készült (ami jövőre lesz, ekkor kerül piacra). A bemutatón jelen volt Reisz János és Kurucz György is, akik az emlékezetes győzelmet aratták. A versenyen egyébként anno Cserkúti József és Szűcs László szintén Pannoniával a 4. helyen végeztek, sajnos őket nem tudtuk utolérni a bemutatóig. Jelen volt még Szabó II László az egykori neves versenyzőnk, aki elsőként szerzett Magyarországnak világbajnoki pontokat. Továbbá eljöttek a gyár egykori szakemberei is.

A motor fejlesztésében, különösen a futómű és a fékek professzionális tervezésében, és elkészítésében jelentős szerepe volt a Moro Racingnek, Franco Moro vezetésével, aki egyébként az Aprilia versenymérnöke volt 15 éven keresztül, és jelenleg ők alkotják Talmácsi Gábor Moto2-es csapatát is. Természetesen mindannyian jelen voltak a bemutatón, Stefano Favaro-val együtt.

A váz tervezése a Mázló Imre által elképzelt koncepció szerint a Solid4D tervezőcsapattal kezdődött, majd a kész vázat egy angol motorkerékpár gyártó cég kivitelezte és tesztelte.
A motorblokk egy Suzuki DRZ 400-as tuningolt változata.

A motor formatervét Siklósi Tamás készítette, aki a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem végzős hallgatója.
Külső megjelenését az '56-os versenymotor ihlette, azonban teljesen újraértelmezve, és a mai igényeknek megfelelően készült. A motor ötvözi az utcai és a versenymotorok jellemzőit, stílusában pedig a retro cafe racer-ekhez áll a a legközelebb.
A felépítmény egy könnyű, jól kezelhető, ám igen agresszív motorozást is lehetővé tevő konstrukció, ezt a keskeny tank és az üléspozíció is tovább erősíti.

A motor maga, egyfajta tiszteletadás az '56-os verseny győzteseinek, illetve a Pannonia gyár egykori dolgozóinak, és természetesen a motoroknak, továbbá a márka rajongóinak.

Mint tudjuk, minden kezdet nehéz, de a Pannonia csapata bízik a rajongók támogatásában, és tovább dolgozunk hogy még több modellt készíthessünk e márkanév alatt.


9 megjegyzés:

Márton Szamos írta...

Szia Tomi!


Gratulálok a mocihoz! :)

scherjo írta...

Gratulálok Tamás !
Nagyon szép ,visszafogott megoldás,
jól együtt van a forma és a műszaki tartalom.

scherjo írta...

Gratulálok Tamás !
Nagyon szép ,visszafogott megoldás,
jól együtt van a forma és a műszaki tartalom.

tothem írta...

wow!! nagyon faszas lett gratula!!! irigyseg ezerrel :D

Varga Péter Iván írta...

Kedves Tamás,
Gratulálok a remekműhöz.
Varga Péter Iván

Matteoo írta...

Szia Tomi!

Nagyon szépen összeszedted! Gratulálok hozzá! Sok sikert!


Koroknai Máté

Unknown írta...

Ami tetszik:
Az első lámpa szemből
A tükör
Az ülés
A hátsó idom.

Ami nem:
A hűtő elhelyezése
A hátsó villa - hátsó teló párosítás
A motor egységes rövid-magas formája.

A korábban maketten és látványterven bemutatott gépekért adnék pénzt, ezért nem. Ráadásul a maketten bemutatott még olyan koncepció volt, amiből apró változtatásokkal lehetett volna café-racer, túra, bobber, vagy akár chopper gépet is varázsolni. Azért a léghűtéses egyhengeres tervért nagyon kár.

Nem tudom, hogy a sportmotoros szubkultúra elég patrióta ahhoz, hogy magyart vegyen, ha annyiért japánt vagy olaszt is kaphat.
Chopperes-túrás körökben szerintem jobban eladható a Pannónia márkanév.

Magda Péter írta...

Szép! Gratula!

Siklósi Tamás írta...

Köszönöm mindenkinek:)